0

كتبت راندا ماجد

بعد تصريح قام احمد السقا بتوجيهه الى محمد امام نشر الفنان محمد صورة له مع الفنان احمد السقا معلق عليها "انا هقول حاجة لوجه الله و ربنا شاهد علي كلامي ...
انا طول عمري بحب ‏أحمد_السقا‬ جداً و بعتبره بجد زي أخويا الكبير ... هو الممثل الوحيد في جيلة اللي حضرت له تقريباً كل أفلامة في السينما من كتر حبي فيه ... لما ابتديت امثل كان من امنيات حياتي إني اشتغل معاه ... و من اكتر المرات اللي فرحت فيها لما هو اللي اخترني بنفسة علشان أعمل دور أخوه الصغير في مسلسل خطوط حمرا اللي مازال من أكتر الأدوار اللي بحبها و فرقت معايا في شغلي علشان خاطر وقفت قدام احمد السقا ... انا بحبك اوي يا سقا و مبروك النجاح العظيم لفيلمك الجديد و من نجاح لنجاح دايماً يا حبيبي ❤️"


وكان رده بناءا على تصريح قدمه احمد السقا لوسائل الاعلام بعد أن فوجئى بسحب فيلمهمه الجديد "من 30 سنة"، من دور العرض السينمائية، لصالح فيلم "جحيم في الهند"، الذي يقوم ببطولته الفنان محمد إمام.

وعلى الرغم من وجود الفيلم في شاشات العرض السينمائية، في بعض الدور العرض، أول وثاني أيام العيد، إلا أن فريق عمل "من 30 سنة"، فوجئ برفع الفيلم ثالث أيام العيد، وعرض فيلم "جحيم في الهند، بدلاً منه.

وعلق أحمد السقا، على الأمر قائلا: "هذا الأمر غير أخلاقي وغير مهني، والعمل الجيد هو الذي ينجح في النهاية، ونحن صناع فيلم "من 30 سنة" خضنا السباق في موسم أفلام العيد، معتمدين على مجهودنا فقط وليس أي شيء آخر".

إرسال تعليق

 
Top